Gezellig dat je even bij me langs komt. Op deze plaats deel ik het een en ander over mijn hobby, Patchwork en Quilten, en ook iets over familie, huis, tuin, hond en andere leuke dingen. Soms ook wat om over na te denken. Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat en als je klikt op de foto's worden ze een stukje groter.
Veel plezier!

Missie Jones en haar Droomtuin

Iedereen in het stadje kent haar: Missie Jones. Het vriendelijke, altijd vrolijke vrouwtje met haar lange rokken en praktische veterschoenen. Ze woont met haar poes en hond in een van die verrukkelijke, romantische huisjes aan het Zomerlaantje. Je weet wel, zo'n huisje met veranda en schommelstoel midden in een tuin vol bloemen. Missie Jones houdt van tuinieren en hoewel ze de laatste weken weinig kon doen, heeft ze toch niet stil gezeten. Want het nieuwe jaar en een nieuw seizoen is aangebroken. Ze heeft al bedacht welke bloemen en welke kleurtjes ze dit jaar in haar tuintje wil hebben. Het windvaantje is opgepoetst en ze kon het niet laten om de eerste gewortelde stekjes op te potten. Terwijl Missie door haar tuintje loopt, rangschikt ze in gedachten de bloembedjes.


"Ach, kijk nou eens", denkt ze, "mijn schuurtje met potten en gereedschap. Dat moet ik toch nodig schoonmaken". Ze komt warempel al een slakje tegen en zelfs een vlindertje. Missie Jones is zó opgewonden van al dat leuke werk, dat ze een beetje uitchiet met haar lippenstift. Maar ach, wat geeft dat, misschien poetst ze het nog wel eens weg. In ieder geval is er al een stukje van haar tuintje klaar.


En nu gaat Missie Jones even uitrusten. Daarna moet ze natuurlijk ook nog andere dingen doen. Maar over een tijdje begint ze aan de rozenperken. Ze verheugt zich er nu al op.
Missie Jones is een gelukkig mens!
Het patroon "A Gardener's Journal" is van Anni Downs, het verhaal van mij. Missie Jones zou een ver familielid van mij kunnen zijn.....alleen.....ik kan slechts dromen van zo'n huisje en tuin!


27 opmerkingen:

  1. Nu maar hopen dat ik wel een reactie kan plaatsen. Het was geen onwil maar het lukte gewoon niet. Maar nu ziet het er beter uit. Hij is echt heel erg leuk geworden. Fijne dag. Groetjes, Erna

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik hou van zulke quiltjes en de verhalen erbij is een kadootje. Mooi.

    Veel groeten van Jantje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. lieve meid, jij hoeft niet te dromen van zo'n huis en zo'n tuin!!!
    die heb je al.......en ik kan het weten, want ik heb het selluf gezien en erin gezeten en er doorheen gelopen en mogen bewonderen!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ho, ik was nog niet klaar: wat leuk dat je begonnen bent aan je quilt en wat doe je dat toch weer mooi!!
    leuke kleuren, leuk verhaal!!
    Top!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind je quilt al zo leuk, maar met al die verhalen die je erbij vertelt wordt hij nog veel leuker.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat ziet je quilt er al gezellig uit !!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een heerlijk verhaal bij zo'n mooi wordende quilt. Ben benieuwd naar de rest van je geheel.
    Groetjes van JOke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. mooie quilt met een mooi en gezellig verhaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een schitterend verhaal en wat een enig quilt. Chris je moet van jou verhalen een boekje maken, ik denk dat vele mensen het zullen kopen.
    Heerlijk om jou als vriendin te hebben,
    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Chris, wat een heerlijk verhaal en wat zien de blokken er al weer mooi uit met die kleurtjes.
    Ben benieuwd naar het vervolg.
    Groetjes Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo Chris.
    Wat zou ik graag even bij Missie Jones komen koffie drinken samen onder de veranda kletsen over ditjes en datjes maar natuurlijk ook over quilten.
    Bekijken hoe mooi alles wordt en dromen over de dingen die wij nog maken willen.
    Maar dan!!!!!!!!!!
    He hallo wakker worden er is nog meer te doen.
    Liefs Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  12. En dat zegt de dame met in haar tuin een echte Idylle! Pffft, je geniet toch ook van de bloemen en de bomen! Je quilt is echt geweldig en ik denk dat je meer van Missy Jones weghebt dan je wil toegeven, alleen niet met groene vingers, maar met bloemenstofjes en quiltvingers!
    Heel fijn jaar voor jullie beidjes, knuffel
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat wordt dat een leuke quilt ! en dan die vrolijke stofjes, zijn daar ook stofjes van Den Haan en Wagemaker bij ?

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ooooh dat is een prachtige quilt Chris! En je hebt er mooie stofjes voor uitgezocht en een mooi verhaaltje er bij bedacht!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dat wordt een heel leuk quiltje Chris! En zo kun je toch genieten van je eigen tuintje.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hallo Chris,
    Ik zag al dat meer mensen moeite hadden om een reactie te plaatsen op je blog.
    Ik probeer het nu maar eens zonder aan te melden.
    Het is een leuk quiltje en een leuk verhaal dat je hier schrijft.
    Gezellig zo'n tuintje straks aan de muur.
    Jij hoeft niet te wachten op het voorjaar!
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Jaaaa!!!! het is gelukt!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Leuk verhaal bij deze mooie quilt in wording.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dit verhaal is toch gewoon een zelfportret, mooiii !!??

    missie Jones !!!;-)))

    Wijs man, Mandela !!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een leuk verhaal,heerlijk met een beker koffie lezen en je leuke quilt bekijken al een verhaal opzich groetjes Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Deze wordt ook weer erg leuk Chris!
    en doe de groetjes aan Missie als je haar weer ziet!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Heeeeel leuk! Wat heerlijk om dit te lezen!
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Het huisje ziet er ietsjes anders uit bij de "echte" Miss Jones, ze mist de schommelbank maar wat je op de foto niet ziet maar wel echt in haar huis is, is dat ze omringd worden met familie en vrienden die daar heel graag komen. Niet vanwege het huisje maar de bewoners ervan. Dromen mag natuurlijk altijd, het liefst onder het quiltje van DE miss Jones want dat word een hele mooie.
    Groetjes,
    Marga♥

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Lovely Chris, wonderful story and the colors you are using are great!

    Hugs, Carolyn

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een lieve quilt is dit. En weer zo'n leuk verhaal hoort er bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hallo Chris,wat is die Missie Jones van jou een leuk mens! En wat wordt haar tuintje mooi!Wat een prachtige stofjes gebruik je weer....ben benieuwd naar het vervolg!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hoi Chris, eindelijk weer een beetje bijgelezen op je blog, en wat wordt dit een schattig quiltje.

    Kieve groeten van Ria ;0)

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je een reactie achter laat. Daar geniet ik altijd weer van.
Reageer je Anoniem en vind je het prettig een mailtje van mij te ontvangen, laat dan je mailadres achter of stuur mij die via het Contact tabblad op mijn blog.