Gezellig dat je even bij me langs komt. Op deze plaats deel ik het een en ander over mijn hobby, Patchwork en Quilten, en ook iets over familie, huis, tuin, hond en andere leuke dingen. Soms ook wat om over na te denken. Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat en als je klikt op de foto's worden ze een stukje groter.
Veel plezier!

Super weekend


Oh, wat hadden we een super lang weekend. Op zondag maakten we in 7 uur bijna een wereldreis, van Bhutan tot Paraguay! Op de FLORIADE. Prachtig. Om 10 uur waren we bij Venlo, stonden 40 min. in de file naar de parkeerplaats, 40 min. in de rij voor de pendel-bussen en toen door de kassa met de on-line tickets ..... dacht ik. Maar i.p.v. die tickets had ik de paperassen voor ons hotel in mijn tas gestopt! Moest Chago weer heen en weer pendelen naar de auto. Hahaha, gelukkig konden we er om lachen. En wel 7 uur lang hebben we genoten, vooral van de Villa Flora. Oh, wat een prachtige bloemen en arrangementen. Daar boven in een ruimte van Noord Korea kocht ik dit schattige dingetje. "Speciaal iets voor een bruidspaar", werd ons uitgelegd. Nou, toepasselijker kon natuurlijk niet.

De andere dagen waren ook heerlijk. Vrijdag bijvoorbeeld. Via via reden we naar Zutphen, naar de winkel van PETRA PRINS. Ik schreef al dat ik wat stofjes nodig had. Dat was niet moeilijk. Deze werden het:
Maar ik ga toch nog niet ver-klappen waarvoor. Ik wil ook al heel lang eens een niet te grote quilt met een middenstuk en randen daaromheen maken. In wat klassiekere tinten. Nou, dan moet je in deze winkel zijn!! Chago zat achterin, midden tussen de prachtigste quilts met zijn krantje. Dat was eigenlijk een plaatje waard, maar ik had bewust geen camera mee. Toen zag ik nog een ander plaatje!! Precies wat ik zocht. En alle stofjes keurig in een doos. Kijk eens!


Misschien hebben jullie de quilt in Deventer gezien. In de winkel was alleen een foto, maar dat was voor mij genoeg. Dit wordt hem:


De "100 Pine Tree Lodge", door Esther voor Petra Prins gemaakt naar een patroon uit 1830. Ik zou er het liefst morgen mee beginnen, maar toch ga ik eerst "Nel en Lise" afmaken en iets met die blauwe stofjes doen.

Tot de volgende keer maar weer.

30 opmerkingen:

  1. Een prachtige quilt. Wat zul je gaan genieten !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nog gefeliciteerd met jullie trouwdag. Jullie hebben het weekend mooi besteed, alleen wat zonde van de tijd om zo lang te moeten wachten.
    Wat een prachtige quilt.
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige quilt, Chris!! maar je hebt wel geduld moeten hebben, zeg,voor jullie daar binnen waren.......;(
    Maar dat moecht uiteindelijk de pret niet drukken, lees ik: mooi zo!!
    liefs, Syl

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een hele mooie quilt ga je maken, ik zag hem ook staan in de nieuwst quiltmania en een medaillon quilt staat op het lijstje voor "ooit"

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gezellig even meegenoten van jullie leuke weekend, prachtige stofjes heb je uitgezocht, en ik kijk nu al uit naar het resultaat, wordt vast prachtig

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een fijn weekend gehad. En als klap op de vuurpijl een prachtige doos met stoffen voor een heel mooie quilt.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hej Chris, wat een onderneming om bij die Floriade te komen, ook zonder het vergeten van de kaartjes al. Fijn dat jullie daar zo genoten hebben van alles.
    Prachtig pakket heb je gekocht, zal niet makkelijk zijn om de doos nog dicht te laten.
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Chris, het is een plaatje, deze quilt. Ik had hem zien staan in de laatste Quiltmania. Ik heb dat patroon ook al zitten bekijken, terwijl ik in mijn hoofd al allerlei stofjes voorbij zag komen. Deel 1 van het patroon staat in het blad, in de volgende uitgave komt deel 2. Ik wil hem eigenlijk ook, maar heb nog zo veel andere plannen. Even denken dus maar en misschien vast wat stoffen apart leggen.
    Jij hebt in ieder geval al een prachtige doos met stoffen en kan beginnen wanneer je maar wilt, super!

    Liefs,
    Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een fijn weekend geweest en 'straks' een mooie quilt als herinnering.
    Alsnog van Harte Gefeliciteerd met de trouwdag. Dat er nog velen mogen volgen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een prachtige quilt heb je weer op stapel staan, mooie stofjes heb je er voor gevonden.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo te lezen een heerlijke weekeind gehad. De quilt die je gaat maken is echt super mooi. Ook vanwege de gebruikte kleuren. Ben heel benieuwd naar jouw eindresultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat heerlijk om je daar op te verheugen! Hij is prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh my, Chris! Your fabrics are delightful! Your quilt will be a treasure...look forward to seeing more.

    Hugs,Carolyn

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Gweldig! Wat een mooi quilt en dan die mooie gekleurde stofjes, dat is toch echt genieten! Ik heb respect voor je; eerst afmaken en dan aan iets nieuws beginnen. Bij mij liggen er heel veel ufo's als ik iets nieuws zie wil ik er gelijk aan beginnen. En denk dan meteen; Ooit komt het een keer af....

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Feliz Aniversario!!!!!

    Las Telas son preciosas, en tonos azules....me hubiese encantado ver una foto de Chago leyendo el periódico...

    Un gran Abrazo...Feliz día!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Leuke lapjes heb je ervoor uitgezocht.Succes.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Het was ook zo gezellig dat jullie er waren!!
    Leuk je te hebben ontmoet...
    heel veel plezier met het maken van al het moois!!..;0)
    Fijne avond

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat leuk dat jullie zo genoten hebben van het weekend.
    En bij Petra heerlijke lapjes gekocht! Ze verkocht die doosjes ook op de tentoonstelling zag ik.
    Dat wordt een mooie "oude" quilt, kan me voorstellen dat je daar direct aan wilt beginnen.
    Geniet maar vast van de voorpret, dat is ook leuk.Ik knuffel ook vast met mijn Petra-lapjes.
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  19. wat een leuke doos stofjes voor een prachtige quilt!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Fijn dat jullie zo hebben genoten, jammer van de wachttijden. Mooie stofjes en fantastisch mooie quilt ga je weer maken. Ik volg je weer. Groetjes van Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een mooi doos met stofjes. Helemaal niet erg als je daar niet meteen aan kunt beginnen want alleen af en toe stofjes aaien is al een feest.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Mooie stofjes.
    Succes met de mooie quilt.
    En die tickets ,ooooohhhhh erg voor Chago !

    BeantwoordenVerwijderen
  23. prachtige stofjes heb je uitgezocht voor een mooie quiilt, moeilijk he? om er dan niet gelijk mee te beginnen?
    PS:
    ja die marilyn is geborduurd met de machine,voor Gerrit heb ik er een van 18 x 18 cm geborduurd. Het feest is vanavond al begonnen,hele kolonnes fietsers uit andere buurten komen voorbij.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Dat moet heerlijk zijn geweest, en de floriade en Petra Prins...! En ook nog zo'n heerlijke doos met lapjes en een mooie quilt op de "to do-list"! Geniet ervan!
    groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Chris wat een super weekend,en mooie stofjes gescoord dit word een geweldige quilt geniet er maar van.

    Heerlijk zo'n weekend samen.

    Groetjes José

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Mam, ik had eindelijk even meer dan een uur de tijd om rustig naar de log te kijken. Jongste naar school, oudste eerste twee uur vrij en nummer 2 met zere keel, hoofd en knieen op de bank... Lang leve mijn nieuwe speeltje, was aangezet, tafel schoon, niet naar de overbuurvrouw want die is op vakantie dus... Met het speeltje op de bank bij ziek kind. Kind kijkt iets over honden, ik kijk naar de log.
    Mam, wat een prachtige stukjes allemaal en wat heb ik veel gemist door de drukte in mijn leven en de drukte in mijn hoofd. Heerlijk om even zo rustig te zitten met koffie, quilts en verhalen. Genieten is het!
    Dochter

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Oh, ik zie hem ook al zo achterin de winkel zitten! En wat heb je prachtige stoffen gekocht. Dat gaat een hele mooie worden. Snel afmaken wat moet en dan heerlijk aan iets nieuws.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ik ga nog eens proberen te reageren, de vorige is niet gelukt.
    Jij hebt een heerlijke dag gehad! Wat een schattig koreaans paartje! En dan die doos met lapjes! Wat een mooie kleuren! En dan ook nog zo'n mooie quilt in het vooruitzicht, heerlijk!
    groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  29. ooohhh mooi! een heerlijke uitdaging lijkt mij het...prachtige stofjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Dat wordt smullen met die mooie lapjes.Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen

Echt gezellig dat je een reactie achter laat. Daar geniet ik altijd weer van. Soms heb ik de woordverificatie jammer genoeg aan, als ik te veel vervelende mailtjes binnen krijg. Daar heb ik de laatste tijd heel veel last van.
Reageer je Anoniem en vind je het prettig een mailtje van mij te ontvangen, laat dan je mailadres achter of stuur mij die via het Contact tabblad op mijn blog.