Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

A Long Distance Friendship

Het begon zó: In juli 2008 zette ik mijn eerste schreden in Blogland. Op steeds meer Blogs kwam ik siggy's tegen. Wat waren dat in hemelsnaam?! Ik vroeg het aan Willeke en zij legde me haarfijn uit wat siggy's zijn en hoe dat werkt. Mmmmm, dat leek me leuk en ik gaf me op voor de siggylijst. Ik heb er geen seconde spijt van gehad.

In mei 2010 ontving ik siggy nr. 161. Geruild met mijn siggy.


Een siggy met kat als logo van Carolyn uit Iowa, USA. Dat was het begin van onze 'lange-afstand-vriendschap'. Regelmatig hebben we achter de schermen wat meer contact dan alleen maar elkaars blogs bekijken en ook de post vloog af en toe heen en weer.

Zo kwam er deze week weer een pakje van haar:


Wat is dat toch ontzettend leuk! Je ziet elkaar nooit, toch denk je aan elkaar en neem je af en toe de tijd om iets leuks voor elkaar te maken. Kijk maar eens wat er uit dit pakje kwam:



Vind je dit niet enig? Ik heb er gelijk mijn hobby pasjes in gedaan. Verder een notitieboekje met leuke omslag, een brief en natuurlijk een leuke tekening! Ze kan ontzettend leuk tekenen en ontwerpt ook vaak patroontjes voor applicatie.


Deze tekening verbeeldt onze vriendschap!

We schelen niet veel in leeftijd. Carolyn is een vrouw met veel interesses. Quilten natuurlijk (ze maakt ook vaak kleine dingen om in een quiltwinkel te verkopen), verder is ze lid van een vereniging die belangstelling heeft voor kruiden. Als ik het goed begrijp gaan ze regelmatig ook met elkaar naar een kruidentuin. En in de brief schreef ze dat ze lid is van de Questers. Ik had daar nog nooit van gehoord, maar het is een oude (1944) internationale organisatie met als doel: historische gebouwen, locaties en artefacten in het heden en voor de toekomst te behouden. Een keer per maand komen de dames bij iemand thuis bij elkaar (met lunch natuurlijk) en 2 keer per jaar gaan ze op stap. Carolyn heeft ook heel veel spullen, brieven, foto's van haar ouders.

Ik weet zeker dat als Chago en ik onverwacht bij haar op de stoep zouden staan, we van harte welkom zouden zijn. En dan niet voor een paar uurtjes! Zo'n vriendschap verrijkt mijn leven!

Thank you so much dear Carolyn!


14 opmerkingen:

  1. Wat brengt die siggyruil toch mensen bij elkaar. Zo leuk !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is inderdaad een leuk contact. De siggy ruil is inderdaad een leuke manier om mensen te verbinden

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi, dat een vriendschap op afstand zo hecht kan zijn! Nooit elkaar gezien maar eenhele hachte band met elkaat hebben. Hoop dat deze vriendschap nog lang stans houd. Liefs....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldig wat lapjes allemaal teweeg kan brengen.

    The Questers, in Nederland heb je een organisatie Bond Heemschut. Zij zetten zich ook al jaren in voor behoud van oude gebouwen die beeldbepalend zijn in dorpen en steden.
    Soms helpt hun inzet, soms niet. Het is heel moeilijk om gebouwen op de monumentenlijst te krijgen. Mede doordat eigenaren andere belangen hebben. (moderniseren is er een van. )

    Veel groeten van Jantje.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat geweldig dat je zo contacten over de grote oceaan krijgt! Zo fijn om over vele kilometers je hobby en interesses te kunnen delen,
    fijn weekend!
    Francisca

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat is dat toch leuk die vriendschappen die (soms met een oceaan ertussen) ontstaan door het bloggen! Heel dierbaar! Ik hoop dat jullie elkaar nog eens zullen ontmoeten!
    Lief beursje! Ik kreeg dat ooit ook van mijn overzeese blogvriendin!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ach wat lief zo'n onverwachts pakje van heel ver!
    Vriendschappen zijn altijd heel dierbaar, of de vriendinnen nou om de hoek wonen of ver weg.
    Hoewel om de hoek.... dan kan je nog een op de koffie gaan, maar dat is nu wat moeilijker.
    Wie weet reis je nog eens af naar Amerika voor een bezoek.
    Natuurlijk wel 3 weken blijven :-)
    Liefs,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een bijzondere mooie vriendschap. Van iets kleins naar iets groots. Het verwarmd je hart en leven.
    Fijn weekend, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Echt heel fijn, dat door de siggy zo een mooie vriendschap op bloeide.
    Wat een leuk cadeautje en tekening gekregen
    Siggy ruilen deed ik ook, een dikke map vol staat er.
    Maar werd bijna helemaal niet meer gedaan, en heb me uit geschreven.
    Sommige namen kom ik nog tegen op de blogs
    Fijne zondag
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een prachtig verhaal , en wat een prachtig pakketje heb je van haar gekregen.
    Naast alle vervelende dingen in de wereld zitten dus ook nog pareltjes zoals dit.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Thank you "Chris" for the kudos's, my goodness our friendship is special!! We would love to have you visit us. We have a special area in our home for you two and our guys would enjoy each other too! You know you are welcome anytime!!!XOXOXO, Carolyn

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zo'n enorme afstand, en dan toch die KLIK! Al zoveel jaren. Heel bijzonder Chris, en een hartverwarmende reactie van Carolyn.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een bijzondere vriendschap, en wat leuk dat door het ruilen van een siggy zoiets blijvends ontstaat. En wat heb je een mooi mapje van haar gekregen! Wat ligt het ook op een prachtige quilt.
    Groetjes, Cisca

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een bijzondere post heb je gehad, leuk hoor die verre vriendschap. Ik spaar ook nog steeds siggies en het is iedere keer weer een verrassing.
    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je een reactie achter laat. Daar geniet ik altijd weer van.
Reageer je Anoniem en vind je het prettig een mailtje van mij te ontvangen, laat dan je mailadres achter of stuur mij die via het Contact tabblad op mijn blog.