Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Een Affo en wat nieuws

Hè hè, eindelijk zit ik weer eens achter mijn laptop om een berichtje te schrijven. Ik kwam er gewoon niet aan toe. Zóveel gebeurd in de laatste maanden. Maar af en toe wel tijd genomen voor wat handwerk met als resultaat een Affo! Kijk, hier ligt hij op een stoel, helemaal klaar, dacht ik ....


Maar opgehangen aan de muur zagen de randen er niet uit, snik. Die lubberden verschrikkelijk. Had ik eigenlijk ook wel kunnen verwachten, want de buitenste smalle border had ik niet doorgequilt. Dus....


De bies er weer afgepeuterd en die border doorgequilt. Ja! Toen hing hij goed.


Ik heb hem gemaakt voor onze dochter Lucia. Dus moest er een speciaal etiket op komen. Die maakte ik van deze foto:


En nu hangt hij voorlopig bij haar op kantoor en geniet ze er van.


Intussen ben ik met het quiltje uit de Quiltmania begonnen. Heerlijk tijdens storm en regenbuien in de caravan.


Chago maakt beslag voor pannenkoeken klaar. Super gezellig en lekker. We hebben die 10 dagen in de caravan genoten!

Nu eerst aan de lunch met jongste kleindochter (die eet hier altijd op maandag en vrijdag tussen de middag) en dan ga ik tijd nemen om jullie blogs weer eens te bekijken.

Fijn weekend allemaal en liefs van mij.


17 opmerkingen:

  1. Ooooh Chris wat is de quilt prachtig geworden!!!
    Zo mooi gequilt ook met dat rasterwerk.
    Wel jammer dat de rand er weer af moest, maar nu hangt ie ook erg mooi en strak.
    Dat etiket is zo apart. Een foto op stof, dat maakt het een prachtig aandenken aan een lieve moeder.
    Leuk een nieuw project! Dat is altijd een klein feestje. Ik ben ook iets nieuws gestart, lekker genieten.
    Lieve groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige quilt ,en wat een leuk etiket.
    Succes met je nieuwe project ,ziet er al leuk uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat is het prachtig quilt geworden. Daar heeft ze een mooi kunstwerk aan de muur. Super. En wat heb je er een leuke etiket op gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig is je quilt geworden Chris!
    Geen wonder dat jullie dochter dit op haar kantoor hangt -nu ziet ze het steeds als ze daar bezig is.
    Je nieuwe begin ziet er ook weer fris uit.
    Goed weekend
    groetjes, Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Schitterende quilt geworden, wat zal je dochter er blij mee zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat is die quilt mooi geworden en dat etiket vind ik echt zo geweldig. Wat een mooi kado voor je dochter , zal ze blij mee zijn.........liefs.conny

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel mooi quilt geworden, en het label wat leuk
    Een prachtig quilt voor dochter.
    Fijn weekeinde gewenst.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een supermooie quilt heb je gemaakt! En dan een lekkere pannenkoek van Chago. Lekker genieten van onze hobby. Groetjes van joke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Piep wat een prachtige quilt!! Wauw
    Geniet van het WE
    Knuf

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ooh wat een schitterende quilt! Lucia boft! Knuffel
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat hangt je quiltje er prachtig bij en dat lieve etiket wordt vast ook vaak bekeken!
    En al fijn weer aan iets nieuws begonnen tijdens de vakantie. Heerlijk een man die kookt terwijl jij steekjes zet!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een schitterende quilt, zeg! Je dochter is een bofferd! Gelijk heb je om de rand alsnog te quilten, het zou zo zonde zijn als je hem zo had gelaten. Wat een leuk etiket heb je gemaakt, daat maakt hem helemaal af.
    Leuk nieuw quiltje, en heerlijk, hè, een kokende man, ik heb er ook één.
    Groetjes, Cisca

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Er zullen weinig mensen zijn die zo'n prachtige quilt op kantoor hebben hangen. Mooi etiket heb je ook gemaakt.
    Gezellig zo samen in de caravan met handwerk en een hapje erbij.
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Met een reactie van mij op jou blogje was net als het blogje van jou het kwam er gewoon niet van. het quiltje is heel erg mooi geworden en het etiket is zo waardevol en mooi kan mij voorstellen dat jullie dochter wel heel veel reactie krijgt als er mensen haar kantoor bezoeken.
    Een caravan kan heel knus en gezellig zijn ook als het weer slecht is en je een mooi boek of handwerk hebt is het goed en rustig. Ik spreek uit ervaring want 4 wkn Zeeland met storm regen maar ook zonneschijn en geen T.v. kan een mens heel erg goed doen.
    Groeten
    Marga
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een prachtige quilt is het geworden!

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je een reactie achter laat. Daar geniet ik altijd weer van.
Reageer je Anoniem en vind je het prettig een mailtje van mij te ontvangen, laat dan je mailadres achter of stuur mij die via het Contact tabblad op mijn blog.