Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Een bijna Affo

Ik wilde altijd nog graag eens een quilt met een rand die doorgequilt is met een veerpatroon. En nu heb ik dat voor elkaar. Of liever gezegd, Aljona heeft dat voor mij voor elkaar gekregen. Ze heeft mijn Hexagonquilt machinaal gequilt. Ik zag het echt niet zitten om dat zelf met de hand te doen met al die naadjes aan de achterkant.
Ik heb hem maar even boven op ons bed gelegd, beetje slecht licht aan de ene kant, maar goed.


Maar aan de andere kant van het voeteneind is het beter.


Dan toch nog even op een ander bed.


Ik ben er blij mee.
Nu moet alleen de bies er nog omheen en dan is hij klaar!!

Waar ik ook heel erg blij van word, is het nieuwe project waar ik mee bezig ben. Heerlijk met al die kleurtjes en lapjes uit de kast.


Er komen nog wel vier randen omheen, leuk!

En nu staat al wéér het weekend voor de deur. Zaterdag heb ik een reünie van de padvinderij. Onze afdeling, Caprera in Bloemendaal bestaat 80 jaar. Dat wordt groots gevierd met 'jongens' en 'meisjes'. Mijn lichting zit zo tussen de 70 en 80 jaar, altijd weer leuk om elkaar te ontmoeten.

Fijn weekend en liefs van mij.


18 opmerkingen:

  1. De hexagonquilt is mooi geworden lekker fris van kleur en prachtig quiltwerk. Kan mij voorstellen dat je er tegen op zag om het met de hand te doen. Het is zo fijn om hem op te halen te zien dat het mooi geworden is en je dan direct kunt beginnen met de afwerk rand.
    En weer een nieuw werkstuk met mooie bloemen leuke vlinders en frisse Chris kleurtjes past helemaal bij jou. Moet een beetje glimlachen over de kleurtjes niks geen Oma kleuren maar jong fris en vrolijk. Veel plezier en succes.
    Fijn weekend.
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schitterende quilt geworden en wat is zij goed! Veel plezier met de meisjes dit weekend, knuffel
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat is de hexagonquilt prachtig geworden Chris!
    En van je nieuwe project word ik ook helemaal blij,...ik vind hem zoooo mooi!!!
    Prachtige kleurtjes!

    Groeten van Cees en Betsie!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O, wat is de hexagonquilt mooi geworden.
    Zijn ook heerlijke kleuren, daar wordt je vrolijk van.
    Groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi is je quilt geworden en de rand is schitterend. Je nieuwe quilt wordt ook al zo vrolijk en wel fijn om even iets te maken dat niet zo lang duurt.
    Gezellige dag morgen met de jongens en meisjes van zoveel jaar geleden.
    Goed weekend
    groetjes, Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  6. oh, your hexagons quilt is just a MARVEL ! Love, love it :D and your white spotted background fabric is sooo beautiful, too. May I ask the reference for this fabric, please ?

    THANK YOU so much for the inspiration, and heartful congratulations,

    In stitches,
    NADINE

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig is het hexogonnen quilt.
    Kan het niet vergelijken met die van mij.
    Prik nog stevig door, en het word een quilt.
    Nieuwe project is ook weer een plaatje.
    Fijn feestje bij de padvinders club
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een plaatje is het geworden Chris!!! Zo mooi, vooral op dat kleinere bed komt ie zo mooi uit, zou bijna komen logeren om er onder te mogen liggen :-)
    Zo'n verenrand is zo mooi! Heb er wel eens één met de hand gemaakt, maar inderdaad veel werk. Deze is prachtig met de machine gedaan, lijkt me ook een hele kunst om het zo netjes te doen.
    Je nieuwe project is ook erg mooi. Doet het altijd goed zo'n bloemenvaas in het midden met daaromheen randen. Zo komen je lapjes ook eens op (dus niet...)
    Veel plezier zaterdag bij de "welpjes" van weleer.
    Lieve groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een beauty. En wat is die inderdaad mooi door gequilt. Chapeau. Nog een fijn weekend. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Schitterende sterren en ook je nieuwe project wordt ook alweer zo mooi! groetjes, Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een prachtige quilt!!! Mooi zijn de sterren en de stofjes die je hebt gebruik. De nieuwe quilt waar je nu aan werkt wordt ook erg mooi!!!
    Veel plezier, dit weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Supermooi jouw hexagonnenquilt! Je nieuwe quilt is ook een beauty!
    Groetjes van Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtig gequilt door Aljona! En je nieuwe project wordt ook weer mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een vrolijke kleuren heeft je quilt. De verenrand is erg mooi geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een pracht Chris! Heel mooi gequilt.
    Ook je nieuw project is weer heel aantrekkelijk. En wat leuk een reünie na zoveel jaar, dat wordt vast veel bijkletsen!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. PRECIOSA !!!!!
    Enhorabuena realmente es espectacular.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je een reactie achter laat. Daar geniet ik altijd weer van.
Reageer je Anoniem en vind je het prettig een mailtje van mij te ontvangen, laat dan je mailadres achter of stuur mij die via het Contact tabblad op mijn blog.